Lieve ouders,

Graag wil ik me in het kort even voorstellen en mijn verhaal met jullie delen. Mijn naam in Claire Dam.

Op 21 mei 2020 zijn mijn man en ik trotse ouders geworden van onze prachtige dochter Elynn.

Alles klopte aan haar, behalve haar hartje. Zij is stil geboren.

Ik heb mijn zwangerschap tot het einde voldragen. Bij de laatste controle bij de verloskundige bleek haar hartje niet meer te kloppen.

Alles in huis was dus klaar voor haar komst!

Samen met mijn moeder hebben wij zelf de ledikantdeken, het wiegdekentje, het aankleedkussen en nog veel meer gemaakt.

Hou vast

Uitvaartverzorging Hou Vast heeft ons in de periode begeleid. Vol trots vertelde ik hen over al Elynn haar spullen, zo ook de dekentjes.

Een aantal maanden naar haar geboorte, kreeg ik vanuit ‘Hou Vast’ de vraag of wij deze dekentjes wilde maken voor ouders van overleden babytjes.

Zij hebben deze vraag gekregen vanuit het Máxima MC in Veldhoven, een ziekenhuis met een afdeling Neonatologie. Helaas hebben zij dus veel te maken met vroeg- en/of stilgeboortes. En dus met ouders die eigenlijk nog lang niet klaar zijn voor de geboorte van hun baby en thuis ook nog niet alles klaar hebben.

Een herinnering

Natuurlijk ging ik meteen positief in op deze vraag. ‘Ja, natuurlijk wil ik ouders met hetzelfde verdriet als dat wij hebben helpen!’

Na een eerste antwoord ‘Ja’ op deze vraag ben ik samen met mijn man en zus gaan brainstormen hoe we dit serieus aan kunnen pakken.

Dus niet een aantal dekentjes maken voor het Máxima MC, maar ook andere ziekenhuizen benaderen, een social media opzetten om mijn verhaal te delen en kenbaar te maken op wat voor manier ik ouders een dierbare herinnering kan geven in de korte tijd die zij hebben met hun baby; Een prachtig dekentje waaronder hun trots kan liggen.

Het resultaat van een aantal gesprekken: STICHTING ELYNN.

Liefde en warmte

Wij hebben deze stichting opgericht om ouders een beetje liefde en warmte te geven met onze dekentjes.

Omdat wij zelf weten hoe fijn het is om een tastbare herinnering te hebben én te houden, schenken wij jullie een setje dekentjes. Een dekentje om mee te geven aan jullie kindje en een om zelf te houden.

Liefs,

Claire & Christian Dam